Forum UWIELINY - forum mieszkańców i sympatyków miejscowości Strona Główna UWIELINY - forum mieszkańców i sympatyków miejscowości
Zapraszam wszystkich do rozmowy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

mazowiecki kolejowy flirt

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum UWIELINY - forum mieszkańców i sympatyków miejscowości Strona Główna -> Okolice
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piechocinski




Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: iwiczna

PostWysłany: Wto 15:33, 03 Cze 2008    Temat postu: mazowiecki kolejowy flirt

Kolejowy Flirt Mazowiecki

Możemy nareszcie powiedzieć na podwarszawskiej kolei już nie obietnice ,zapowiedzi a czyny i fakty a raczej Flirty. W połowie 2006 roku Samorząd Województwa Mazowieckiego zamówił dziesięć czteroczłonowych pojazdów niskopodłogowych FLIRT szwajcarskiej firmy Stadler.

Pojazdy zostały wyprodukowane w siedleckim zakładzie firmy wybudowanym w starych niepotrzebnych państwowej kolei zmodernizowanych halach. Na zakup pojazdów (w sumie 10 szt.) Samorząd Województwa Mazowieckiego przeznaczył 222 mln zł.

28 maja 2008 r. firma Stadler Rail AG otrzymała świadectwo dopuszczenia pojazdów szynowych FLIRT do eksploatacji na terenie Polski, które jest wydawane przez Urząd Transportu Kolejowego. W ciągu ostatnich miesięcy pierwsze dwa pojazdy były poddawane licznym próbom eksploatacyjnym. Zostały one przeprowadzone przez Instytut Pojazdów Szynowych Tabor Poznań, będący jedną z jednostek badawczych upoważnionych do przeprowadzanie tego typu testów w Polsce.



Wyprodukowane w zakładzie w Siedlcach niskopodłogowe pociągi FLIRT, reprezentują najnowocześniejszą technologię kolejową na świecie. FLIRT to w języku niemieckim skrót od: Flinker, Leichter, Innovativer, Regional Triebzug, czyli: Szybki, Lekki, Innowacyjny, Regionalny Zespół Trakcyjny.
Od oficjalnego debiutu pojazdu FLIRT, który miał miejsce w 2004 roku w Szwajcarii, firma Stadler sprzedała 404 pojazdy tego typu do 9 krajów. Pociągi tego typu obsługują już połączenia w Szwajcarii, w Niemczech, we Włoszech oraz na Węgrzech.

Elektryczny Zespół Trakcyjny typu FLIRT mierzy 74 m długości i posiada 212 miejsc siedzących oraz 284 miejsca stojące. Wagony środkowe zostały wyposażone w pomieszczenia wielofunkcyjne na wózki dziecięce, rowery i duży bagaż. Znajdują się w nich również stanowiska dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Toaleta w każdym pojeździe została dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych
Flirteździ cicho. Komfort podróżnym zapewnia klimatyzacja. Pociąg znacznie ostrzej przyspiesza. Może osiągać prędkość do nawet 160 km na godzinę. Na razie pojedzie jednak najwyżej 130 km na godz. A wszystko przez polskie przepisy( Ministerstwo Infrastruktury zapowiada ich zmianę), które mówią, że szybsze pociągi musi prowadzić aż dwóch maszynistów. We FLIRT-ach jest zaś miejsce tylko dla jednego.

Pierwsze dwa Flirty zostały przekazane Koleją Mazowieckim w sobotę na Dworcu Wschodnim. Przez dwa tygodnie będą pracowały promocyjnie prawie w całym warszawskim węźle kolejowym. Następnie ze względu na najlepszą jakość torowisk kursować będą między Sochaczewem a Siedlcami jadąc z prędkością ponad 120 km na godzinę.


Do końca roku ma być w sumie dziesięć FLIRT-ów. To jednak w małym stopniu rozładuje tłok na liniach do Warszawy, bo Koleje Mazowieckie użytkują teraz blisko 200 elektrycznych pociągów.
Od jesieni stopniowo ma być dostarczanych 11 piętrowych składów wagonów, które w Goerlitz produkuje koncern Bombardier.

Firma Bombardier Transportation wyprodukuje i dostarczy 11 nowych wagonów sterowniczych i 26 wagonów środkowych. Będą to piętrowe pociągi typu push-pull. Te piętrowe pociągi trafią na najbardziej obciążone linie. Zestawy te będą ciągnięte przez lokomotywy ,Koleje Mazowieckie ogłosiły przetarg na ich dzierżawę. „Odzyskane” w ten sposób EZT-y będzie można natomiast skierować do obsługi innych relacji. Nowy tabor, budowa systemu parkingów przy kolejowych przystankach ,modernizacje szlaków kolejowych to jedyna nadzieja na usprawnienie systemu komunikacyjnego i przejęcie części ruchu z przeciążonych podwarszawskich dróg.

Oby tylko mazowieckim władzom samorządowym wystarczyło konsekwencji w dalszym inwestowaniu w modernizację i zakupy taboru.
Przygotowywane pod moim kierownictwem w Sejmowej Komisji Infrastruktury 3 ustawy ułatwią organizację publicznego transportu szynowego a od władz Mazowsza i Warszawy wszyscy oczekujemy szybkiego wprowadzenia wspólnego biletu aglomeracyjnego miasto –kolej.
Janusz Piechociński wiceprzewodniczący Sejmowej Komisji Infrastruktury

[link widoczny dla zalogowanych] ,Janusz@piechocinski.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum UWIELINY - forum mieszkańców i sympatyków miejscowości Strona Główna -> Okolice Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin