UWIELINY - forum mieszkańców i sympatyków miejscowości
Zapraszam wszystkich do rozmowy
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum UWIELINY - forum mieszkańców i sympatyków miejscowości Strona Główna
->
off topic
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Uwieliny - nasza miejscowość
----------------
WAŻNE - PRZECZYTAJ
Dzień Dobry ...
Informacje dla mieszkańców
Gmina, Powiat
UWIELINY
Iza Ratajczyk- wieści różne
Wieści z Komendy Powiatowej Policji w Piasecznie
NAMIARY
Okolice
IMPREZY
off topic
Szkoła w Uwielinach
Ogłoszenia
----------------
Sprzedam
Kupię
Inne
Reklama
Dam Pracę
Szukam Pracy
do ADMINA
----------------
co zmienić, dodać
materiały na stronę ...
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
piechocinski
Wysłany: Śro 19:29, 25 Cze 2008
Temat postu: Parlament i rowerzyści
Parlament Europejski o ochronie pieszych i rowerzystów na drogach.
Parlament Europejski omówił sprawozdanie w sprawie wniosku dotyczącego
rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie ochrony pieszych i
innych niechronionych użytkowników dróg .
Parlament przyjął uzgodniony z Radą i Komisją kompromisowy tekst
rozporządzenia w sprawie ochrony pieszych i innych niechronionych
użytkowników dróg. Celem tej propozycji jest zaostrzenie wymagań
technicznych wobec nowych pojazdów w celu lepszej ochrony pieszych i
rowerzystów na wypadek obrażeń odniesionych w wyniku zderzenia z pojazdem
.
Według danych z 2004 roku, każdego roku w dwudziestu pięciu państwach
członkowskich ginęło 8 000 niechronionych użytkowników dróg, pieszych i
rowerzystów, a kolejne 300 000 zostawało rannych. W tej sytuacji Komisja
Europejska uznała działania zmierzające do zmniejszenia tych liczb za
konieczne, zwłaszcza, że coraz silniej zachęca się użytkowników do
korzystania z transportu publicznego, pieszego i rowerowego, będących
alternatywą dla transportu samochodowego.
Nowe, zaostrzone wymagania odnosić się będą głównie do ilości testów, jakie
muszą przejść nowe samochody oraz do systemów wspomagania hamowania, które
staną się obowiązkowe. Parlament wymógł wcześniejsze wdrożenie nowych
wymogów niż proponowała to Komisja Europejska.
Przyjęty tekst kompromisowy przewiduje przyśpieszony harmonogram
obowiązkowego montowania aktywnych i pasywnych systemów bezpieczeństwa w
pojazdach silnikowych. I tak, w ciągu 24 miesięcy od wejścia w życie
rozporządzenia, wszystkie nowe samochody osobowe będą musiały posiadać
fabrycznie montowany aktywny system wspomagania hamowania. Termin ten
będzie taki sam zarówno dla samochodów lżejszych (do 2,5t), jak i
cięższych. Początkowo KE proponowała, aby producenci ciężkich samochodów
osobowych typu SUV mieli więcej czasu na dostosowanie się do tego wymogu.
Ponieważ w chwili obecnej na rynku nie ma systemów antykolizyjnych, które
skutecznie potrafiłyby zawczasu rozpoznawać pieszych lub innych
niechronionych użytkowników dróg, rozporządzenie nie przewiduje złagodzenia,
czy zastąpienia wymogów w zakresie bezpieczeństwa biernego (konstrukcja
pojazdu). W miarę rozwoju nowych i doskonalszych systemów tego typu,
Komisja – jeżeli uzna to za stosowne – może zaproponować poprawki
legislacyjne do proponowanego rozporządzenia.
Z materiałów Sejmowej komisji ds. UE
Janusz Piechociński Wiceprzewodniczący sejmowej Komisji Infrastruktury
WWW.piechocinski.pl
,
janusz@piechocinski.pl
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin